Varen ble lagt i handlekurven din!

Til betaling Fortsett å handle
Produsenter
Logg inn
E-post:
Passord:

Glemt passord?

Nyhetsbrev

Facebook
Klarna

Betingelser

 

Generelt

 

-Fast frakt 99kr

-14 dager full returrett.

- Ingen gebyrer for betalingskort eller faktura.

- Garanti for sikker betaling

- Raskt svar på mail. 

 

 

Vi tar forbehold om skrivefeil, lagerfeil, utsolgte varer og logiske feil på våre sider.

 

Priser

Prisene er oppgitt i NOK og inkluderer moms, f.n. 25 % dersom ikke annet er angitt. Nyttihus AS reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil.
 

Betaling

Hos oss går all betaling gjennom Klarna Checkout. Her kan du betale med Visa/Mastercard, eller med konto hos Klarna, med 14 dagers betalingsutsettelse. Klarna krever kredittgodkjenning, derfor er det viktig at alle dine kontaktopplysninger stemmer med folkeregistret slik at vi får sendt pakken til riktig adresse.

Levering

Vi sender varene dine så raskt som mulig, fra 1-3 arbeidsdager. Du kan også hente varene dine i butikken vår i Klæbu alle hverdager mellom kl 10.00 - 16.00, men gi oss gjerne beskjed så kan vi sørge for at du kan få de på ettermiddagen også. Ta kontakt på kundeservice@nyttihus.no 

Leveringstiden varierer, men er normalt fra 1-5 dager.

 

Forsendelse

Vi sender kun i Norge (inkl. Jan Mayen og Svalbard)

Vi sender alle våre varer med Postnord. Fast frakt på kr 99,- (Fast frakt gjelder kun i Norge, ikke Svalbard, Jan Mayen.

Ta kontakt for fraktpris til Svalbard eller Jan Mayen.

Ved kjøp av større varer som møbler etterfaktureres ekstra frakt etter avtale.

Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Dersom pakken ikke hentes innen 14 dager på postkontoret blir pakken sendt i retur til oss, og kjøper vil bli belastet med et gebyr på opptil 500 kr. Dersom Nyttihus AS må sende pakken igjen p.g.a ukorrekt adresse eller ikke avhentet pakke, må du som kunde betale denne kostnaden. 



Kundens plikter

Den som er registrert som kunde (18 års aldersgrense) hos selger, er ansvarlig for betaling av de ytelser selger eller selgers samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Det er kundens oppgave å sørge for at riktig leveringsadresse og mobilnummer blir opplyst.
 

Reklamasjon

Dersom varen er skadet ved levering skal dette snarest meldes til oss og helst på ankomstdagen via e-post. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått, slik at vi kan løse problemet så raskt som mulig. Hvis varen er blitt skadet under transport, må du melde dette direkte til oss slik at vi kan finne en løsning. Send oss bilder av varen og emballasjen til post@nyttihus.no, sammen med ordrenummer og ditt fulle navn. Ta vare på både varen og emballasjen til du hører fra oss igjen, dersom våre leverandører ønsker varen i retur.

Angrefrist

Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Hvis du angrer på kjøpet, kan du returnere dine varer i originalemballasjen så de er oss i hende innen 14 dager etter mottagelsen. Varer som sendes oss uten originalemballasje kan ikke byttes eller returneres. Ved bytte av sengetøy og postere er det viktig at forseglingen ikke er brutt. Gi oss gjerne beskjed på mail om at du ønsker å benytte deg av angreretten. Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket, ikke fest tape og adresselapp direkte på originalemballasjen! Merk deg at returporto betales av deg som kunde. Vi henter ikke ut pakker som sendes til oss som oppkrav. 

Fyll ut angrerettskjemaet som vi sender deg på mail samme dag som vi postlegger din bestilling og legg denne ved i returpakken. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt refunderer vi varens pris. Vær oppmerksom på at kostnader ved retur av varer påfaller deg (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Ved angring av kjøp eller returnering av bestillingsvarer som f.eks. møbler og lamper, beregnes et returgebyr på 25 %. 

OBS. Salgsvarer refunderes ikke.

 

Ekstraordinære forhold

Selger er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis selger godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor selgers kontroll, og som selger ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Selger er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra selgers side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

Endring i vilkårene

Selger forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

Force majeur

Er selger forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Nyttihus AS fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

Taushetsplikt

Alle kundeopplysninger håndteres med stor diskresjon og kommer under ingen vilkår til å spres videre til utenforstående.

 

Opplysninger gitt i nettbutikken 

 

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.